طی بیانه ای جدید از طرف شرکت و کمپانی فیسبوک ، این شرکت بزرگ قصد دارد عینک های هوشمند برند خود را روانه بازار کند . به گفته ی مارک زاکربرگ محصول بعدی شرکت Facebook قرار است عینک های هوشمند باشد که این تولید توسط همکاری بین فیسبوک و برند عینک سازی ری بن می باشد . این محصول دارای یک صفحه فوق العاده است که می توانید با آن کار های زیادی انجام دهید . فیسبوک سال هاست به دنبال ساخت عینک هوشمند با ظاهر عینک طبی است و حالا برای طراحی فریم اولین عینک هوشمند خود به سراغ شرکت طراحی چند ملیتی EssilorLuxottica واقع در پاریس رفته است. در حال حاضر نام، طرح نهایی و قیمت این محصول فاش نشده است.

بخشی از صحبت های مارک زاکربرگ درباره عینک شرکت خود این بود که : من بسیار هیجان زده امتا این محصول را هرچه سریع تر به دست مردم برسانم و این سفر را با هدف پیشرفت عینک های واقعیت مجازی شروع کنم . البته این نکته قابل ذکر است که هنوز اطلاعاتی راجع به محصول منتشر نشده و به محض انتشار ، جزئیات این عینک را با شما در میان خواهیم گذاشت .

عینک

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در کنفرانس مجازی Facebook Connect اعلام کرد اولین «عینک هوشمند» این شرکت سال آینده میلادی تحت برند «ری-بن» به بازار عرضه می‌شود. قابلیت‌های این محصول در حال حاضر مشخص نیست، اما فیسبوک تأیید کرد که در دسته بندی محصولات واقعیت افزوده (AR) قرار نمی‌گیرد و نمایشگر یکپارچه نخواهد داشت؛ بنابراین احتمالاً به عینک Spectacles محصول شرکت اسنپ یا عینک «اکو فریمز» آمازون شباهت خواهد داشت.

فیسبوک می‌گوید عینک هوشمند این شرکت در حال حاضر تحت نام «آریا» (Aria) در حال شکل گیری است و به زودی توسط کارکنان فیسبوک و شرکت‌های همکار در دنیای واقعی آزمایش خواهد شد تا مشکلات احتمالی در رابطه با حریم خصوصی، ضبط ویدیو و طراحی برطرف شوند.